Alla Älskar SJ del 2

Hej.

Ja jag kom hem i alla fall, men typ, tåget kom till flen kl 18.07. Jag skulle igentilgen kommit hem kl 16.42 xD

Okej nu ska jag berätta vad som hände då:
jag går från skolan kl ca 15.55 och när jag kommer till stationen är tåget redan på stationen (spår 4) jag går in på tåget och hittar Zuza som jag sätter mig hos, vi sitter där och snackar och blor inte så förvånade att tåget inte åker 09, efter som att vi skulle vänta på bussen från västerås :(
jag tar fram min dator och börjar skriva lite på romanredovisningen, och Zuza tar en liten tuplur...

men vi typ halv eller nåt, så börjar vi bli lite oroliga, och de säger i högtalaren att lokföraren till vårat tåg har precis klivit på bussen i västerås (!), (va Fan), och att ha skulle komma om 25...   45....      en lång tid. och precis när han hade pratat klart, kom 17.09 tåget från flen (eskilstuna är end station nu) till spår 3 då och alla började spekulera, och några gick ut och pratade med konduktören, sedan såg vi att det var många som gick till det andra tåget... så då gjorde vi occå det (ne vi förljer inte alls gruptryck xD) jag orkade inte ens packa ner daton så jag gick runt och bar på den :D hehe

när vi kom till det andra tåget sog vi utanför en stund och konverserade med konduktören som sa att det inte fanns någon personal alls (förutom han då) och han försökte ringa, men han fick ingen hjälp. tillslut samlades det jätte många människor runt honom, och alla ba kollade på honom (stakare han hade det inte lätt, jag ville gå fram och krama honom, men vågade inte :/ ). men vi gick in och satte on på det andra tåget då, och där var dörren till lokföraren öppen, och var tvungen att fota :D heheh.

Tåg hy sak
så här ser det ut xD

jag gick ut från tåget igen för att se vad som hände (och Zuza var kvar inne) och nu hade ännu fler människor samlats, och det såg ut som om konduktören hade ont nu, så synd om honom :(
men de kom fram till att vi skulle gå till det första tåget igen... så då tog vi våra grejor och stack.

men vi han knapt sätta oss så såg vi att alla var på våg tillbaka till tåget på spår 3, så då gick/sprang vi dit igen, och satte oss i förstaklass fönster plast xD

vi såg västerås bussen komma, och det stog att tåget skulle åka halv.
när kl var 23 kom jag på att mathilda kanske var klar med sin hurtbullighet, så jag ringde henne och fråga vart hon var, det visade sig att hon var på väg, så jag sa att om hon skyndade sig skulle hon hinna med mitt tåg,.. så hon sprang
och hon han med :D efter som att tåget var propfullt fick thilda sitta i mitt knä hela vägen, men det gjorde inte så mycket :P

och sen när vi äntligen kom hem till "vårat kära" flen, så var bommarna nere, vid övergången... vi ståg där en stund... men det kom inget tåg... sen gick bommana upp utan att det hade kommit nåt tåg!!!

asså alla älskar SJ *not* !!


men men go natt, nu måste jag få min skönhets sömn så jag klara alla morgondagens äventyr också

puss puss <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0