Tror du jag är så dum?

för typ några veckor sen skrev jag en liten dikt om en person... och jag ville inte riktigt publisera den... för egentilgen ville jag inte att personen skulle se den... men nu spelar det fan ingen roll längre  XD



Tror du att jag är så dum att jag inte fattar…
Fattar vad du egentligen menar med dina dåliga ursäkter??
Tror du att jag är så dum?

Jag var tydligen tillräkligt naiv…
Att jag gick på alla dina lögner om att inte är som alla andra.
Jag var tydligen tillräkligt naiv…
Att jag trodde du verkligen gillade mig mer än alla andra.

För om du hade talat sanning…
Då hade du nog kommit springande.
För om du hade talat sanning…
Då hade jag inte behövt spilla alla min tårar på dig.

Om det hade varit tvärt om…
HADE jag faktiskt kommit springande.
Om det hade varit tvärt om…
HADE jag ändå tagit chansen.

Och just nu undrar jag bara:
Vad mer har du ljugit om?
Och såklart undrar jag:
Om jag någonsin kunna lita på någon mer?

Men va fan…
Det var det här jag trodde skulle hända.
Men va fan...
Det var just det här jag var så jävla rädd för hela tiden.

Men du fick mig…
Att lita på dig…
Du fick mig…
Att gilla dig…

Hur FAN kunde jag…
Vara så naiv att släppa in dig i mitt hjärta?
Hur FAN lyckades du…
göra så jag trodde på dig.

Jag trodde fan att jag kunde skilja på en lögn och kärlek…
Borde ha fattat när det gick så snabbt...
borde ha fattat…
Jag ville väl inte fatta...

Jag älskade verkligen att höra din röst...
Jag blev väl kär i rösten...
inte personen den tillhörde…
inte svinet den tillhörde...

Det var för bra för att vara sant…
Varför är jag så dum…




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0