Idol hela helgen

Helloooo
jag har ju varit på Idol audition, hela helgen faktist

det började i lördags Dag 1:
jag var tvungen att  vakna kl 5 (!!) på morron, men jag kunde inte äta någon frukost för jag var så nervööööööös xD
sen vid 6 taget åkte vi och hämtade Wingan, sen åkte vi till gnestaaa
för att ta pendeln där i från (för att det skulle bli biligare förstås, bara 60 kr tur och retur, och tunelbana occå :D fett nice) som gick 07.15, och sen så byte vi tåg i södertälje, och var framme i sthlm kl 8.18, och där mötte vi Ula,
sen så skulle vi ta tunnelbana till gulmarsplan, men vi tapabort oss lite xD (det är inte lätt att vara bonde i STORstan hahah) men vi lyckades i alla fall komma till gulmarsplan, ja och nu var det ju ba att hitta globen!!! som inte är det lättaste (eller jo ganska lätt om man kollar rätt)...
efter en stunds ännumer förvring kom vi fram till globenområdet. då var kl typ 9
När vi kom fram vart det ganska mycket människor (välgigt mycket), vi ställde oss sist i kön, och just då hede kevin borg typ konstert-sak för typ den längre fram i kön (för vi såg ju inget av honom, men vi hörde). När han var klar så såg jag 2 tjejor med varsin red bull i handen, och jag ba:"ååååååh gud vad gått det skulle va med red bull!!!!"
och simsalabim så var det 2 andra tjejor som DELADE UT RED BULL  :D hihi fett gott med grattisssssssssssss...

Sen så såg vi Johan plam gå för bi kön (mot scenen asså) jag fota XD, men vet inte om jag fick nån bra blid ,hahahah . så var det hans tur att sjunga lite.
efter det var väl klockan typ 10 , och kön började röra på sig, först jävligt lite, sen mer och mer.
vi typ trängdes "lite" heheh och vi kom ikapp Judith och hennes vänner. och hon sa att det inte var nån som hade fått gå in, för Laila var försenad, men nändå gick vi framåt... det var konskigt.
vi gick först längt vägen, och gick igentilgen inte rätt väg... det var då det gick snabbt. sen så bestämde vi oss för att vara lite mer lagliga... men det skulle vi inte ha gjort. för när vi kom ut på yterkanten (på andra sidan mot vi stog innan) så tog det stop...
Och på typ 2 timmar lyckades vi flytta på oss ca 2 meter frammåt.... 
vid  13 sa dem att juryn hade tagit lunch... men att de skulle börja igen snart, vi ba "wohoo" sen började de att stängas iin oss i en box... trängsel överallt.. typ bara en meter framför mig...
vi kände oss som judar på väg till förintelse läger!!! det var så trångt, vartm och jag hade ont i fötternaaaaaa...
där satt vi typ i en timme och vantrivdes..
Men, det måste varikt runt kl 14, som det kom en vakt och pratade med oss. Hon sa: "efter som att det var så många som ville söka hit idag så ska ni få komma tillbaka i morron", alla ba NEEEEEJ... " men ni får varsin numer lapp, så ni slipper stå i kö imrron osså." De flästa var väldigt irritrade, men jag tyckte det var ok, jag orkade inte stå där mer, och jag var glad att jag ändå fick en chans... de kunde ju ha sagt att vi får komma tillbaka nästa år.
och jag fick ett väldigt bra nr: 24 :D eftersom att de stängde av en meter fårn oss (!) 
Och just det,under tiden vi stog och väntade ui kön så ringde jag judith och kolla hur det gick för henne, hon var inne (!) :o vi blev jätte förvånade, men de hade typ trängts sig... det skulle vi occå ha gjort!

men i alla fall, när vi hade fått våra lappar åkte vi tilbaka till centralen, och gick sen till kungshallen och käka. jag käka nacha deluxs :D Fett GOTT jag har saknat det <3
efter det gick vi en liten liten stund på stan, och köpte en Toko Doki tröja, och wingan en svart skjol :P sen tåg vi 17.12 pendeln till södertälje och gnesta. och jag sov så gott i bilen hem igen :P

ja just det, är vi stog i kön byte om till min fina kläning, mit balnd alla människor xD är man bäst eller :D hahahha


Dag 2:
Denna dag var jag tvungen att vakna ännu tidigare, kl 4.40. för vi sklle åka bil ånda till södertälje, för att jag skulle hinna, för att jag var tvungen att vara där halv nio, typ, eftersom att jag hade så lågt nr ;D  
Men jag var fick åka med min mamma och thomas, För ingen av mina vänner villle eller kunde :( SKIT säger jag ba...
det var pinsamt ska jag säga... kände mig som värsta tönten XD
men vio kom fram till sthlm typ 7.45 och då var det ba att skynda till gulmarsplan och globen/hovet. den här gången gick det lite lättatre att hitta XD hahah
och idag var kösystemer jävligt bra ändå :P för de hade gjort boxar som man skulle ställa sig i beroende på vilket numer man hade, jag fick ställa mig längst fram :D heheh bäst
när jag stog och väntade på att klockan skulle gå, stog jag och sjöng lite för mig själv.. försökte värma upp...
de var ju förtås sena med insläppet. men runt 15 övet nio öppnade de kanske.  jag kom in fick min numer lapp (35832), och ett annat papper jag behövde fylle i, med jobbiga frågor som,varför ska du vinna och sånt, jobbit, jag vet ju lixom inte xD haha 
jag han inte sitta länge inne i uppehålsrummet innan det blev upprop, men jag ville inte gå direktm, jag hede inte sjungit upp ordentligt...
hon typ började på 35816 eller nåt, jag ba:"jag klarar nog mig" men så fortsate hon att räkna upp numer... och kom tiill 35831... 35832.. "nnnnej " viskade jag...
men jag tog min ansöknings lapp och ID och gick dit man skulle. först tod de en grupp med ansökande och gick till jury rum 1, sen så tog de en till grupp, med mig i täten :P och gick till jury rum 2 som var mittemot rum 1. på vägen dit sjöng jag upp så mycket jag kunde xD...
vi fick sätta oss mittemot den första gruppen... och så satt vi där och väntade på att juryn skulle komma. jag började prata med hon som satt brevid mig, hon kom från sundsvall och hade varit kommit kl 6 på morronen för att stå i kö dagen innan. hon skulle sjunga en pink låt. :P
alla i rummet var spända men alla var ändå ganska glada och upprymda typ.
så kom juryn, och jag fick gå in... Jag var först av ALLA den dagen... ALLA... JAG VAR FÖRST!! fett cool :P

när jag kom in så små pratade jag och juryn som bestog av 2 unga tjejor. de värkande trevliga. de frågade vem jag var och lite sånt. jag var nervös min inte överdirvet. (när jag satt utanör innan, så försökde jag fokusera på att inte vara nervös och bara andas och ta det lungt typ :P och jag lyckades typ.. :P)
Så fick jag börja sjunga, jag märkte att jag sjöng ganska högt :P men det kändes bra :D men det började darra mer och mer i benen heheh. men det gick faktist mcyket bättre än va jag hade trott, jag gjorde mitt bäst.
efterår sa det så här:
"Du har fin klan och jätte bra närvaro när du sjunger... men vi kommer inte att skicka vidare dig...tycker inte att du ska ge upp dina drömmar, du kan komma tillbaka nästa år och testa igen :D "

jag tycker det var helt ok, jag var nöjd, men vist är jag litye ledsen att jag inte kom med...men jag vill inte ha nån som tycker synd om mig!! för jag är glad ändå :P
och jag grätt inte när jag kom ut xD men när jag kom ut ur jury rummet ville jag bara springa där i från... heheh så jag gick snabbt... fast sen viste jag inte riktigt var jag skulle gå. så jag bara gick rakt framåt. och lyckades komma fram till uppehålsrumet igen, :P

vi packade i hop våra grejor och gick... vi kom ut där ifrån kl 10 typ :P det gick ganska snabbt.
sen åkte vi till centralen och käkade och sen tog vi pendeln till södertälje igen. och åkte hem, óch jag sov i bilen som en liten gris XD så trött efter att alla späningar har släpt...

och nu sitter jag här och skriver :D
oj va mycket text det blev. mer än vanligt  xD jaja
det har varit ett Mycket roligt äventyr i alla fall och en mycket bra erfarenhet. :D
men det blev inte mycket vila den här helgen, inte så mycekt godis häller (inge bra att käka om man ska sjunga) så jag får väl ta igen det nästa helg, då får man ju en exstra dag ;D

men ha det  bra allihoppa... nu ska jag sätta mig och moffa choklad!!
puss

ps jag ska försöka lägga in bilerna på bdb :P ds


Kommentarer
Postat av: Zuz<3

GAHH! Vad kul!! :D:D filmade de alla i början eller hur var det? :D kan man se dig nånstans på tv4 elelr så? :P

2009-04-26 @ 16:02:32
Postat av: EMMMA

ändå bra, nu har du chansen att bli en riktig artist, istället för nån random låtsassångare som bara är till för att få in så mycket penga som möjligt till de egiistiska skivbolagen. :):):)

jag kan starta ett skivbolag, du får skivkontrakt dirrrekt!

2009-04-26 @ 21:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0